RSS

Merdu sayup suara azan berkumandang.Suasana hiruk piruk warga Mansurah kian tenggelam.Jalan-jalan mulai lengang, kosong..Masing-masing kini sibuk menyiapkan diri di rumah untuk menunaikan solat Maghrib..

Suara iqamah kedengaran..memanggil sekali lagi umat Islam untuk menunaikan solat..

Segelintir ikhwah bergegas menuju ke masjid yang berdekatan dengan rumah masing-masing..

Tatkala masjid-masjid mulai menunaikkan solat jemaah..

Suasana semakin bertukar wajah..Sunyi..Tenang..Sungguh tenang..

Kedinginan angin musin panas terasa.Walaupun hampir sebulan sang mentari telah muncul menyinari bumi barakah ini dengan terik sekali..Tiupan angin malam yang suam2 itu membuatkan aku bingkas bangun menutup pintu beranda bilikku.Sekilas pandangan sempat lagi aku menjenguk baju yang masih basah terjemur di ampaian..kehangatan tiupan angin yang sempoi-sempoi bahasa itu mampu membuatkan aku berpeluh2.huh!lantas cepat2 aku menyelak pintu beranda itu dengan kemas.

aku kemudiannya bersiap mengambil wudhuk untuk menunaikn solat.Selesai menunaikan solat, ku panjatkn kesyukuran doa penuh penuh harapan mudah mudahan masih ada ruang dan jalan untuku berubah.Moga-moga diri ini sentiasa di dalam petunjuk dan hidayahNya..aminnn..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment