RSS



hampir 3 hari aku tidak pergi study di library.entah kenapa,hati ini sudah tidak gembira untuk ke sana.mugkin kerna terlalu kesal dengan arab yang tidak memberi ruang untuk kami solat yang hanya mengambil masa tidak sampai 10 minit pun!sedangkan bilik yang kami ingin tumpang untuk solat boleh pula mereka untuk lepak2 dan berchatting!~astagfirullahazim..beginikah umat islam sekrg..melarang kami untuk tunaikan solat..sungguh kesal hati ini dengan tindakan mereka..

"gerammmyerrrr!kenapa dekrg buat camni kan bubu!"
"harap cantik je library,tapi nk kaci kite satu tempat nk selesa nk solat pun xada!"
"geramnyaa!!!nis sumpah biar library ni roboh!!benci!!"

aku yang tidak dapat menahan marah cepat2 mengajak bubu menuruni tangga ke tingkat bawah..

"entahlah nis..aku da xtau da nk ckp camne"
"xbaek dekrg buat kite wat camni,allah marah..kan"

"gerammmnye bubu kt dekrg..."aku masih lagi tidak dapat menenangkan diri..

sampai di meja study..kami sama2 duduk..meghadap buku kembali..tiba2 kami senyap..tidak tahu ingin berkata apa2 lagi..
masing2 melayan perasaan yang berkecamuk..

"bubu.."aku yang tidak dapat menahan perasaan lagi tiba2 bersuara..air mata mula bergenang..aku cuba menahannya agar tidak jatuh..
"bubu..nis sedih.."aku melihat wajah bubu yang hanya tunduk ke bawah itu..

"bubu.."aku bersuara lagi..
"bubu.."
"bubu.."
"hati nis terluka.."
"macam tertusuk2 hati ni,kene pisau"
"bubu..hati nis da berdarah..susah nk sembuh..pastu nati tinggal parut.."
"bubu!"

bubu yang dari tadi tunduk ke bawah tiba2 bersuara..

"nis..aku nak gelak boleh x"bubu mula tersipu2 untuk senyum..
"sorry..hihi"
"comellah glagat kau ni.btul lah!"
"hahaha"=)

"bubu!!!!"aku yang tadinya muram tiba2 rasa nk ketawa~
bubu!!
"nis sedihla ni"

"iyer2 nis.tau"
"tapi lawak la kau ni,dr td suh lebry roboh lah,hati jadi darahlah..parut2 lah"
"nk ketawa aku dibuatnya"
"tapi kesian lak an kau tgh feeling.."
"hikhik,sorry.."

"xpe ye nis..kiter sabar ye..kite jgn doa lebry ni roboh..nati kite nk study kt mne dah kan..haa kite doa dekrg dpt hidayah kan lagi baik.."
"tul x!"

"btul3!!,nati kite doa sama2 deh"
"aminnn.."
.







  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment