RSS

kembali ;)



rindu nis yg bagus dulu dulu dari dulu.sangat!


Salam wbt. herlowwww everyone ;)

2 day past with a very busy day. Having wonderful dating and meeting with my 2nd cousin yesterday really makes me happy and so happy. Last night i was slept over at aren's house. We having a great time with satay ayam and the most i like was sleeping below the nice "kelambu" like a princess with beautiful handmade lantern by halimah. love them so much ;)

Time past so fast without we feel it. Sedar x sedar dah masuk bulan 6 rupanya. tapi nis tetap masih di locus yg sama. tiada peubahan yg lebih baik dlm hidup nis. Seriously nis betul2 rindukan diri nis yg lebih semgt seperti dulu. Semangat mencari ilmu, membaiki diri dan sebagainya. rindu keazaman yg tinggi tika di tahun 1 dn 2 dahulu. ah! sudanh jarang sekali nis bermuhasabah tentang diri ini ;(

Masa itu merubah.

Betul. Masa yg berlalu benar2 membuatkan nis banyak berubah. Ada yang baik dan ada yg yg kurang baik. Tapi yg pasti walaupun nis belum matang dgn sepenuhnya, nis mampu menghadapi masalah dgn lebih tenang dan berfikir. Mungkin nis sudah tidak semanja kededek macam dulu2 lg ;) eceh!



Sedar xsedar rupanya umur nis da menjangkau 23 tahun. Dan nis xrasa nis xpenah terfikir akan berada pada waktu ini .Umur 23 tahun yg bagi nis harus sudah dewasa dari pelbagai aspek. Fikiran nis patutnya bukan pada yg dibelakang dn yg telah berlalu. tapi apa yg akan dihadapi akan datang. harus berfikir dn bersedia. malahan harus ada matlamat yg sudah jelas tentang apa itu sebuah kehidupan.

Nis akui persekitaran benar2 membentuk kita. baik rakan2 kita pergaulan baiklah terbentuknya diri kita. Nis akui nis ada rasa kehilangan biah itu lagi lagi tahun ini memandangkan suasana dn persekitaran nis yg cukup berubah kerna jadual tahun 5 yg cukup berbeza berbanding sahabat2 nis yg lain yg sedang bertarung menghadapi peperiksaan. boleh dikatakan nis sgt relax tahun ni walaupun kerja bertimbun dgn berlambaknya. ;P (sambil mengesat peluh di dahi)

rindu ruh agama tp nis xkuat untuk mencarinya .ini salah siapa nis? anda tidak mencari andalah tidak dapat dn andalah yg rugi.hargailah dgn apa yg ada. masa kewangan rezeki kawan kawan, ilham Allah kurniakan ,kemudahan.. oh!sangat sedikitlah anda bersyukur! (uh uh tidak tidak boleh begini,harus bersyukur bersyukur pada Allah yg telah memberikan byk kepada kita. lets always say Alhamdulillah3 =)

Masa itu emas ;)

Teringat saya pada suatu ketika dahulu,agak2nya dlm tahun 2 begitu,saya melawat rumah seorg kawan yg ketika itu berborak ttg subjek biochem. hati saya tersenyum melihat kata2 yg besar ditampal di biliknya "Bangun!! masa itu emas!!" .saya terkagum lalu mengambilnya jalan seperti itu jugak untuk semgt bangun study sehinggakan setiap kali saya terjaga terus akan capai buku dn menghafal.oh oh. manalah semua itu sekrg. dah di bawak terbang oleh angin lalu kah cik anis?




Inilah kehidupan,menuntut kesungguhan, tak smudahnya hayalan.

Perjalanan study nis begitu panjang. 6 tahun setengah untuk menghabiskan degree bachelor of medicine & surgery. rupanya nis dah di tahun 5. dan tinggal 1 year and half only. Ah tidak tersangka sejauh ini rupanya nis telah melangkah. sungguh! masa itu benar benar berlalu begitu pantas. Sahabat sahabat lain yg di malaysia kini kebykkan sudah habis belajar dan sibuk merancang plan "wedding" masing2. yg terdekat 10 jun ini, rakan semeja nis waktu form 4,5 dan waktu matriks merangkap my best fren akan mendirikan rumah tangga with our schoolmate che nasrul. yg pasti everyone dah ramai melangkah ke alam baru..Alhamdulillah. mabruk korang!

Terkedu sebentar pabila terjumpa di fb rakan sekola rendah nis dulu2. tup tup dah ada 2 baby..seorg lagi dah ada 1 baby. kawan2 nis yg sekelas g rapat nis di U pun dah ada yg pregnant dn ada nak2 yg comei comei belaka. padahal mereka sebaya. Nis?

Aduhai. bersedia ke atau tidak. Nis pun tidak pasti. Untuk betul betul memilih alam baru mungkin mengambil masa yg lama untuk membuat keputusan yg pasti. Mungkin byk yg harus nis berubah dahulu dan bersedia. Bak kata org biar ada sikit persediaan jgn tadak langsung!tapi apapn rasa banyak lagi ilmu belum dikaut2.Tapi apapun diri yg kerdil ini benar mengharapkan doa2 keluarga dn sahabat2 tersayang.



Tergelak pabila teringat lawak doctor yg mengajar nis subjek internal medicine petang tadi.namun dalam gelak2 kami, doctor pasti selalu menasihati kami seperti seorg ayah kepada anak anaknya...doctor memberitahu kami, jika kamu mahu meilih suami pilihlah yang agama because it will lasting forever, if u choose money the money will gone, if you choose harta dn kekayaan segalanya akan habis. katanya pilihlah yg muslim muslim muslim. dan when you choose the religion you have to accept whatever they are. everyone done many mistakes, but the important things is kesedaran. sedar kita membuat salah dan cuba mengubahnya menJAdi lebih baik di sisi Allah..InsyaAllah..jazakallah khairan kathira DR Tareq for this nasihah.

so carilah yg sedar diri dn kita pun kene sedar diri kita. Berubah itu perlu! jgn biarKan diri pada locus yg sama~ ;)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment