RSS

end cardio round with ♥







Alhamdulillah TAHUN 2011 melabuhkan tirainya dengan habisnya kami round cardiology yang mempunyai keunikannya tersendiri.Cardiology cukup istimewa di hati saya.kerna saya pernah menemui cinta dengan cardiology. Mungkin kerana terlalu cintakan segala tentang jantung saya pernah terfikir untuk menjadi seorang cardiologist. Namun di sudut hati saya ada sesuatu yg saya lebih ingin capai yg diri saya sendiri tidak tahu. Semoga Allah membuka jalan saya. dan memberikan masa depan yg terbaik buat saya. Biarkan masa depan saya ditentukan oleh Allah dan bukan dari tangan saya sendiri kerana saya sendiri tidak tahu apa yg terbaik buat saya..


Pelbagai dugaan dan cabaran yang sungguh tak tersangka berlaku dalam round ini terutamanya tentang diri saya sendiri.

Malas juga ingin mengungkit kembali semua yg terjadi namun jika saya biarkan ia berlalu sebegitu saja mungkin saya akan mebiarkn ianya kembali berulang kembali..

Saya menghadapi masalah malas untuk bangun ke kuliah setiap pagi. Selalunya saya tidak macam ini. Bagi diri dahulu, tinggal kelas adalah sesuatu yg tersgt rugi kerana menuntut ilmu itu harus berguru. seorg Guru itu sendiri sudah lebih hebat dari berpuluh2 kitab dan buku.

waaaa. saya sangat sedih dgn diri saya sendiri. saya ingin berjaya tapi saya masih tidak berubah dan tidak konsisten dengan segala perkara baik saya lakukan. kadang kadang saya ok kadang kadang saya x ok. saya sedar bahawa dengan disiplin itu saja saya mampu berjaya tetapi saya tidak mencari kekuatan untuk saya kuat.

Kadang2 saya bimbang dengan satu nasihat yg saya pernah dgr dari sahabat saya ketika di MRSM dulu. hidup kita ini berputar seperti roda. kadang2 kita berada di atas dan kadang2 berada dibawah. Dan saya xnak berada di bawah. saya mahu terus terbang tinggi dan tinggi. saya ingin mencapai sesuatu. sesuatu yg lebih jelas.

Namun apa2 pun saya harus ubah sikap saya. Nisss niss kene berubah kalu xnak terus berada di bawah .Nissss niss harus lebih semangat dan berdisiplin. Harapnya2 saya mampu mencari anjakan untuk diri saya sendiri dan lebih tenang dalam melangkah mencari erti kehidupan ini..

Alhamdulillah tentunya saya gembira dgn round cardio kerana saya rasa lebih enjoyyy dan gembira belajar berbanding neuro yg agak tertekan. Tentunya saya merindui untuk ke hospital malam2 berjumpa patient dan Dr yg sgt sgt sporting (especially Dr Karim n Dr Mahmoud) .Tentunya juga saya merindui melawat everyday patient kat ward and clinic pukul 10 pagi , melihat Dr HO check patient with ECHO and also tgk ASTARA ( masukkan cathether melalui femoral veins).

Alhamdulillah juga exam cardio berakhir dengan tenang sekali.

3ala kulli hal, alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah..

p/s: Nisssssss! bersemangatlah!! mcm dulu!! ok!!! jangan jadik macam ni lagi.ok? Nis boleh!! tau2!!~semoga nis menemui cinta suci sejati..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

Fareha Noor said...

seronok je dgr Anies punya pengalaman as a medical student. good luck in your study

rya hana~ said...

hihi...tenqiu fareha 4 ur wish and doa. seronok juga dgr your story..klu nis ada kelapangan pasti xlekang khusyuk membaca ur blog ;)

Post a Comment