RSS

:terasa lega:

baru tadi saya menelefon nad chan.abis saya ceritakan apa yg terpendam di hati.terima kasih nad=)sedia mendengar luahan nis.itulah..kadang2 dlm kehidupan kita ni ada sahaja yang tidak kene.pasti ada masalah dan cubaan yang pasti menduga hati kita.kadang2 bende kecil yang tidak perlu kita fikirkan pun dan ambil kesah pun mampu menyesakkan dada.bende2 kecil yang xperlu kita ambil kisah sgt pun mampu membuatkan jiwa ini resah dan tidak tenang.setakat terasa hati sikit2 pun buat diri x senang duduk dan xmampu focus buat kerja.btulkan? pasti syik terfikir sahaja.tapi itulah,susah bila berbicara pasal hati ke hati ini.kerana setiap jiwa dan ragam manusia pasti berbeza.teringat kata2 arwah maklong..dulu arwah ada tye nis..kenapa Allah cipta kita ni byk2 jenis dan banyak bangsa.saya yg ketika itu masih muda tidak tahu apa2.hanya terdiam cuba berfikir.akhirnya maklong bagitau juga jwpnnya."jwpnnya nis ialah supaya kita ini mengenali satu sama lain dan berfikirlah kekuasaan Allah hikmahnya di sebalik setiap apa yang Allah ciptakan "itu..baru saya terfikir kata2 ini.masyaAllah..

sejujurnya dalam hati saya,saya rasakan susah untuk menjaga perasaan yang lain.kadang2 lidah terlalu tajam untuk berkata.kdg2 sikap dan layanan kita sering membuat org lain tersinggung.diri sendiri sedih jika dilakukan seperti demikian.sungguh terusik hati ini bila diperlakukan begitu.tapi itulah sebenarnya kita.kdg2 kita selalu menunding jari pada yg lain.sedangkan entah2 selalu sahaja kan kita berlaku sedemikian..astagfirullah..nis!!

itulah..mudah mudahan sikap tolak ansur ,maaf memaafi, sifat kasih dan sayang terhadap sahabt,memahami keaadaan yg lain,sabar serta muhasabah diri tersemadi dlm jiwa ..mudah mudahan dengan ini,api kemarahan serta dendam dpt terpadam dr terus menyala dan membakar diri..

p/s:mcm org arab,kalu gaduh dan marah2.marah terus2 kan? pastu 2 3 minit pastu baik semula balik.siap boleh duduk minum teh sekali lepas tu.hihihi..aiyaaa..org melayu mcm mne?..^_^v

***
nad..
terima kasih daun keladi
kerana sudi,
mendengar luahan isi hati ini..=)

p/s:satu msg baru yg mungkin saya harus renungkan:

  • Lidah seorang bijak itu di belakang hatinya, jika ia berkata ia kembali kepada hatinya, maka jika baik baginya ia berbicara, jika tidak baik ia diam. Adalah mereka berkata, "Bahawa hati orang bodoh itu pada hujung lidahnya, tidak kembali pada hatinya, apa yang datang pada lidahnya dia ucapkan.." (Hassan Al-Basri)



    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    0 comments:

    Post a Comment