RSS

:***:

Berbicara pasal jodoh mungkin satu isu yang tidak asing kini.yelah..sedar tidak sedar yang seusia dengan saya sudah semakin jauh diri hendak meninggalkan angka 20.pastinya khabar gembira dr sepupu rapat saya sendiri serta sahabat2 serta kakak2 yg bakal mendirikan rumah tangga seakan menyedarkan diri yang sering terlupa bahawa diri ini sedang meningkat dewasa dan sepatutnya pada tahap ini saya sudah mampu untuk berdiri sendiri serta memikul peranan dengan sepenuhnya. harus membaiki diri dr segi fizikal,mental serta rohani untuk menghadapi hari2 mendatang yg sudah pasti lebih mencabar dari hari ini..

woman was made from the rib of man,she was not created from his head to top him,not from his feet to be stepped upon,she was made from his side to be close to him,from beneath his arm to be protect by him,near his heart to be loved by him..

membaca kata2 diatas sudah cukup gembira di hati saya yang diciptakan oleh Allah S.W.T sebagai golongan dr kaum hawa.ternyata Islam itu sangat menyanjung tinggi nilai dan harga diri seorg wanita..sekeras2 mana pun hati wanita,ternyata di dasar hatinya penuh dengan kasih sayang dan rasa ingin dikasihi.sekeras2 pun seorg wanita itu diluarnya,ternyata sgt lembut dan halus hatinya..kerana sememangnya begitu dia diciptakan..
wanita itu memang terlalu indah ia diciptakan..

:::::::::::::::::::::::::::::: :::: :::::::::::::::::::: ::: ::::::::::::::::::::::::::::::::: : ::::::::::::::::::::::::

saya pun tidak tahu hendak meluahkan sebenarnya apa yg terbuku di hati ini.mungkin silap perbuatan saya ini.tapi entah kenapa saya sedaya upaya cuba menahan.adakah saya yg silap?
saya menyesal perbuatan saya yg mengambil jalan ini.andai lah saya diberi mesin putar waktu,dah lama saya nk padam sume kisah ini dlm hidup saya.tapi sumea ini menyedarkan saya satu erti kehidupan ini.
saya tidak tahu.hati benar2 terguris.
mahukan saya tipu diri sendiri?
bahagiakah saya dengan ini?
inginkah saya teruskan..
langkahan demi langkahan..
hati kecil jujur berbisik..
tidak sanggup..
menghadapi hari2 yg mendtg lagi..

::penat menipu diri sendiri::
::nis awak x bahagia,xyh pk byk2:
::ape susah,carilah things yg bahagiakan awak::
::kenape susahkn diri::
::::yg penting do things yg happykn awak::
::bkn things yg buat awak xhappy::
::anis kene heppy kn sue..baru comeyyyy..hihihihi::






:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: :::::::::::::::::::::::::: : :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment