RSS

hai ;)

                                                                     sinai,2008

Assalamualaikum wbt.

MashaAllah, rindu meluahkan perkongsian cerita2 kehidupan sudah lama betapa di hati. Alhamdulillah dikurniakan Allah kemudahan untuk berkunjung semula ke blog yg sudah lama bersarang dan berhabuk ini.
MashaAllah rindu sekali menekan butang2 huruf di keyboard ni. sungguh rindu untuk menulis dekat blog!

sedar tidak sedar rupannya sudah 4 tahun sy mempunyai blog. Sungguh tatkala sy menulis ini, memori silam yg begitu byk sy ukirkan di sini menerpa kembali. Saya ingat lagi sy buat blog ini ketika sy tinggal di rumah dekat wikalah,6th october street,mansoura tika sy berada tahun ke 2 dlm pengajian perubatan. Dan kini hanya tinggal 3 bulan untuk sy menghabiskn perjuangan dlm menuntut ilmu medical ini. 6 tahun setengah yg menggamit seribu sejuta kenangan yg tidak mampu untuk sy lupakan dn pastinya kalimah pujian pujian kepada Allah S.W.T Tuhan sekalian alam yg paling berhak sy harus ucapkan di atas segala nikmat dn kurniaannya yg tidak terhingga ini.

Banyak perkara telah berlaku dlm jangka masa yg dilalui itu..dan itulah masa yg Allah beri untuk membentuk sy yg ini yg skg ini senang menulis. Mungkin byk yg telah berubah pada diri sy, yg baik ataupun yg buruk, namun byk lagi harus sy perbaiki dn belajar dlm mencari erti kehidupan sbg seorg hamba yg mendambakan ketenangan dn keberkatan n keredhaanNya serta kasih dn cinta hanya kepadaNya. banyak kali sy jatuh tersungkur, namun begitu rahmat Allah S.W.T itu sungguh tidak putus2. Saya berharap juga agar sahabat2 sy yg membaca nukilan sy ini turut berada dlm lembayung rahmat serta kasih sayangNya yg tidak terhingga. amin2 ya rabbul alamin.

Tidak sampai 14 hari lagi sy akan menduduki peperiksaan akhir bagi subjek surgery. moga Allah memberi kekuatan kepada sy untuk melakukan yg terbaik di dlm peperiksaan kali ini. tiada yg lebih diharapan melainkan keberkatan ilmu yg dipelajari serta keberkatan apabila ilmu itu disampaikan serta digunakan untuk membantu serta memberikan manfaat kepada org lain. Tiada juga yg lebih sy mengharapkan melainkan doa dari sahabat2 sy yg jauh atau dekat.  hati sy sedang sebu dn sebak mengenangkan detik2 terakhir sebelum pulang ke tanah air. sedih kerana sy sudah cintakan mesir dn seluruh isinya! ;(

Salam rindu, salam sayang,
sophylleahana
22/10/2013
nokity,istad gamaah, mansooura


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment