RSS

road





"As long as night has end, pain will cease,crises will pass and hardship will disappear"

Perjalanan kehidupan ini terlalu indah.penuh cerita,penuh suka duka.Kadang-kadang bila kesukaran itu tiba,jiwa yang lemah mudah sekali jatuh dan rapuh.Hati yang terguris bukan mudah untuk disembuh,tetapi kekuatan dalaman yang dicari dibentuk dgn sendirinya cuba meredakan keadaan yang berlaku.diri cuba untuk mengatakan tidak ada apapun yang besar berlaku,tetapi hati lah yang perit memerima segala keadaan..jiwa yang dirasa bagai ditusuk dengan panah tidak mungkin lagi cuba menerima segala kebahagian.akal cuba memilih yang terbaik,namun hati tidak lagi dapat menyimpan segala perasaan yang terpendam..parah dan berdarah!

Bukan mudah untuk berbuat seperti biasa.seperti tidak ada apa-apa.kerana yang berlaku akan memberi segala kesan yang dihadapan.Aku harus membuat pilihan.kerana pilihanku membentuk masa depan ku.bahagia yang dicari,tapi adakah dunia ini selamanya akan bahagia?

Bukan bingung tapi terasa enggan bicara.ingin mencari nafas baru tapi tidak pasti itu terbaik.aku diantara dua.tapi masih berada pada locus yang sama.

oh perjalananku!tunjukkan aku rasa bahagia.
moga aku mengerti sebenar.dimana pencarianku.dimana kedudukanku.dimana hak aku.

aku tidak mahu pasrah sebegitu sahaja!
kerana aku selayaknya untuk memenuhi
sebuah kebahagiaan..

oh my broken heart,
please be strong!!


anis ezzah zahidi,
mansoura-egypt
11.12.2010

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment